sobota, 6 lipca 2013

Materiałowe kwiatki i efektowny Red velvet

Choć do szycia nie mam jeszcze wprawy to bardzo podobają mi się różne szyte ozdoby.
Postanowiłam sobie sprawić kwiatki z materiału który wyszperałam w second-handzie a który urzekł mnie wzorem.Kwiatki są łatwe do uszycia. Wycina się kółko( ja użyłam do odrysowania miseczki aby kółko było równe). Kółko zszywa i wypycha. Następnie wbijając igłę na środek przeszywamy na około kółko i z powrotem wbijamy od dołu na środek kółka.Tak formujemy płatki . Na koniec przyszywamy ozdobny guziczek i gotowe!





A na dodatek efektowne ciasto, które robi wrażenie na gościach - Red Velvet

Choć nie jestem fanką dodawania sztucznych barwników do pieczonych w domu ciast, tego się nie obawiałam. Bo wprawdzie jest to barwnik ale nieszkodliwy gdyż pochodzenia zwierzęcego czyli koszenila.
Natomiast bardzo mała jego ilość pięknie zabarwia ciasto.

To takie nasze "narodowe" ciasto. Po przekrojeniu wyglądem przypomina flagę.

Przepis, który podała mi Gosia, która też powinna prowadzić bloga i pokazać te wszystkie wspaniałe torty, które upiekła:)

Red velvet
Składniki: 
  • 2½ szklanki mąki pszennej
  • 1¼ szklanki cukru
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 duże jajka
  • 1½ szklanki oleju słonecznikowego
  • 1 szklanka maślanki (lub kefiru, zsiadłego mleka)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżka winnego octu
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 60 ml czerwonego barwnika w płynie (1-1,5łyżeczki w proszku) –dodać wtedy ok.60ml maślanki
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Przygotować dwie tortownice o średnicy 24 cm: wyłożyć papierem do pieczenia, boki wysmarować masłem.*
Mąkę, kakao i sól przesiać do miski. Dodać cukier, wymieszać.
W drugiej misce jajka lekko roztrzepać widelcem, dodać oleju, maślanki, barwnika, ekstraktu i wymieszać do połączenia (również widelcem).
Składniki suche przelać do składników mokrych, wymieszać widelcem na gładką masę (mieszając tylko w jedym kierunku).
Do szklanki wlać ocet, dodać sodę, wymieszać. Powstanie piana. Od tego momentu działać szybko - pianę wlać do ciasta, wymieszać. Ciasto podzielić równo między dwie tortownice.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 30 minut, lub dłużej, do tzw. suchego patyczka. Przestudzić w formie, wyjąć i całkowicie ostudzić.
Masa kremowa: 
  • 2 opakowania serka kremowego Philadelphia (1 opakowanie - 300 g)- ja dodałam serka Marscapone i też było dobre
  • 200 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 1¼  - 1½ szklanki cukru pudru
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
W misie miksera utrzeć masło na puszystą i jasną masę. Dodawać stopniowo cukier, ucierając. Dodać wanilię, serek i zmiksować. Masę warto włożyć do lodówki na 30 - 45 minut do lekkiego stężenia.
Wykonanie: 
Przestudzone ciasto przełożyć grubą warstwą kremu, boki i wierzch wysmarować kremem. Ja dodatkowo posypałam wierzch okruchami ciasta (które ciężko zdobyć, ponieważ upieczone blaty są równe, rosną bez górki; ścięłam z nich nożem milimetrową warstwę). Przechowywać w lodówce.


1 komentarz:

  1. Kwiatuszki cudowne...a słodkości pysznie wyglądają:)

    Pozdrawiam serdecznie i posyłam moc uścisków w ten słoneczny lipcowy czas!
    Peninia*
    ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń